Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Chemické experimenty pro ekoškoly
Hegrová, Zuzana ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Součková, Danuše (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Chemické experimenty pro ekoškoly Bc. Zuzana Hegrová zuzana.hegrova@seznam.cz Diplomová práce se zabývá environmentální výchovou v chemii na ZŠ a na nižším stupni víceletých gymnázií. Primárně je zaměřena na environmentální chemické experimenty na ekoškolách. Jelikož je toto téma značně interdisciplinární, zasahuje diplomová práce i do jiných vzdělávacích oblastí a oborů než jen do chemie. V teoretické části je zmapována situace v oblasti environmentálního vzdělávání ve školství. Dále je provedena orientační analýza několika současných českých učebnic pro ZŠ a nižší ročníky víceletého gymnázia. Analýza porovnává zastoupení vybraných environmentálních témat a počty experimentů, které se v učebnicích vyskytují. V praktické části jsou zpracovány učební materiály na podporu experimentální výuky chemie s autorským řešením pro učitele. Mou snahou bylo vytvořit zásobník environmentálních experimentů, které májí posloužit učitelům pro usnadnění přípravy do hodin chemie, převážně v experimentální rovině. Experimenty vysvětlují či demonstrují princip, vznik, původ, prevenci, řešení různých environmentálních problémů. Kromě experimentů jsou součástí učebních materiálů i...
Inovace obsahu a metod výuky chemie se zaměřením na vizualizaci prostřednictvím informačních a komunikačních technologií
Adamec, Martin ; Beneš, Pavel (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Využití informačních a komunikačních technologií, včetně počítačové grafiky, ve výuce chemie představuje aktuální a frekventované téma současné didaktiky chemie. Důraz je v dosud publikovaných pracích kladen na znázornění struktury chemických látek a symbolický popis chemických dějů. Předkládaná práce nabízí komplexnější pohled na možnosti a meze využití počítačové grafiky i ostatních prostředků ICT. Cílem práce je na základě problémů, které identifikují studenti učitelství chemie a učitelé chemie jako aktuální, poskytnout přehled různých technologií, navrhnout jejich začlenění do výuky chemie a posoudit jejich úlohu v rámci probíhající kurikulární reformy. V rámci práce byla prověřena využitelnost vybraných prvků při přípravě výuky či přímo ve výuce, navrženy inovace stávajících výukových metod s využitím počítačové grafiky. Práce je zaměřena na oblast vizualizace učiva prostřednictvím počítačové grafiky, inovace výukových metod a obsahu s využitím počítače, počítačové hry a roli počítačové grafiky při didaktické transformaci. Byly vytvořeny dvě učebnice pro základní a střední školy, ve kterých jsou využity nově navržené prvky počítačové grafiky. V chemii jako vědě neustále narůstá množství poznatků, proto byl vytvořen model žákům přístupné prezentace nových informací o kyselině uhličité. Vzhledem...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.